Здоровим жити — ЗДОРОВО!

Гімнастика для очей дітям: навіщо і кому вона потрібна
       Дуже багато інформації дитина отримує візуально, тому очі навіть у дітей відчувають дуже великі навантаження. Якщо в цей важливий період вчителі і батьки не використовують спеціальні методики, в які входить гімнастика для очей для дітей різного віку, це згодом може негативно позначитися на фізичному та інтелектуальному розвитку малюка.
       По-перше, він не зможе вловити і відкрити для себе багато зорові образи. По-друге, у нього може почати падати зір (особливо при спадкової схильності або під впливом внутрішніх захворювань або зовнішніх факторів). По-третє, поглиблюються й інші проблеми з очима, які вже були до школи. Виявляється, всього цього можна уникнути за допомогою найпростіших вправ.
Цілі
Основна мета, яку переслідує гімнастика для очей для дітей– тренування м’язів органів зору. Саме від них залежить, наскільки добре буде бачити дитина надалі і не буде у нього проблем з очками в школі. Спеціально розроблені комплекси вправ покликані:
-         заспокоїти нервову систему дитини;
-         допомогти мозку переробити інформацію, отриману через органи зору;
-         полегшити очках навантаження, зняти втома, дати їм відпочити;
-         уповільнити і навіть зовсім зупинити падіння зору або розвиток астигматизму.
Щоденні заняття, рекомендовані офтальмологами, принесуть помітну, відчутну користь дітям. Тим більше, якщо врахувати той факт, що зір формується аж до 12 років.
Кому показана така гімнастика?
Показання
Не потрібно думати, що якщо у вашого малюка немає жодних проблем із зором, то він знаходиться поза зоною ризику, а значить – і гімнастика йому ця не потрібна. Її призначають навіть для дітей 5-6 років, у яких немає ніяких скарг, тільки щоб підготувати оченята до школи, де навантаження на них збільшаться в кілька разів. Комплекси вправ рекомендується виконувати в наступних випадках:
дальнозоркость;
близорукость;
дитина скаржиться на втому в очах;
якщо малюк регулярно грає в комп’ютер, планшеті, телефоні, сидить подовгу за телевізором;
якщо є проблеми із зором у батьків (спадкова схильність);
серйозні внутрішні захворювання;
існує спеціально розроблена гімнастика для очей при астигматизмі, коли малюк скаржиться на те, що картинка в його очах розпливається і двоїться.
Комплекс вправ
Дана гімнастика знімає напругу з очей і тренує очні м’язи. Її добре проводити як вранці, так і ввечері. Головне – щодня. Через місяць комплекс вправ можна поміняти на інший. Дуже важливо створити при цьому сприятливу, спокійну атмосферу і зацікавити дитину дійством.
-         Прикріпіть до стелі до двох кутах кімнати великі, але різних розмірів кола, вирізані з картону. Вони можуть бути кольоровими. Дитина повинна спочатку подивитися уважно на лівеколо (секунд 10), потім сконцентрувати увагу на правому. При цьому не дозволяйте йому крутити головою. Всі рухи дитина повиннаробити тільки очима. Після 5 рази запропонуйте малюкові закрити очі секунд на 15 і знову повторіть вправу.
-         Дана вправа покликане розслабити м’язи, які підтримують очне яблуко. Воно легке, але дуже ефективне. З ним справляються навіть найменші дітки 2-3 років. На 10 секунд потрібно сильно-сильно заплющити очі, а потім відкрити їх і розслабити. Повторити кілька разів.
-         Запропонуйте дитині покласти підборіддя на руки, тим самим зафіксувавши голову в нерухомому стані, щоб вона не крутилася в різні боки. Потрібно підняти очі вгору, потім вниз. Так проробити 4 рази. Відпочити 10 секунд. Потім подивитися вліво, перевести оченята вправо – знову 4 рази і перерву.
-         До цієївправи потрібно буде підготуватися, так як знадобиться додатковий матеріал. Потрібен буде різьблений, барвистий малюнок: це може бути змійка, просто спіраль або кольорова шахівниця. Він кріпиться в центрі стелі. Дитині пропонується оченятами «пройти шлях» від початку змійки (спіралі і т. Д.) До кінця. Траєкторію шляху задають дорослі.
-         У вікні на вулиці спочатку потрібно знайти найближчий предмет і сконцентрувати на ньому увагу. Потім відшукати найдальший – перевести зір на нього. Так робити по кілька разів.
Існує дуже багато вправ для поліпшення зору у віршах. Дитині пропонується проробляти оченятами все, що описано у вірші. Зазвичай дітлахів це дуже веселить. Часто вони запам’ятовують ці віршики напам’ять, так що попутно у них ще й пам’ять тренується.
Легкі, веселі, ненав’язливі, ці вправи допоможуть батькам і дитині не знати проблем із зором ні до, ні після школи. Звичайно, при астигматизмі, далекозорості або короткозорості гімнастика буде дещо інша, більш специфічна. І тим не менше навіть вона буде цілком здійсненна

Вправи підготовки руки дитини до письма


Лисеня-першокласник хоче дізнатися, чи вмієте ви малювати, писа­ти букви або слова.Але перш ніж розпочати роботу, давайте виконаємо пальчикову гім­настику, підготуємо руки до малювання й письма. Так ми будемо роби­ти і надалі.


Зустрілись пальчики:
великий, вказівний, середній,
безіменний і мізинець.
Вони театр всі створили
І всі до праці приступили.


     Олівець в руці катаю,
     Поміж пальчиків кручу.
     Неодмінно кожен палець
     Будь слухняним я навчу.


Перед тим, як виконувати графічні вправи, розімнемо пальчики.
Учитель декламує віршик і показує: долоню, а потім по черзі з'єднує з великим пальцем усі інші, починаючи зі вказівного.
Пальчику, пальчику,
Де ти бував?
Я з цим братом вліс ходив,
А з цим братом борщ варив,
З цим я кашки скуштував,
А з найменшим заспівав.


Руки перехрещені тильним боком долонею до себе. Спочатку пальці обох рук стис­нуті в кулаки, потім пальці-промінці розкриваються, руки повертаються вправо-вліво.У кінці віршика діти плескають у долоні. 
Ясне сонечко в кімнату
Дивиться в віконечко,
Дуже раді всі малята,
Плескають в долонечки.


Долоні  трохи  зігнуті, кінчики  пальців торкаються (дах), середній палець правої руки піднято вертикально вгору (димар), кінчики мізинчиків торкаються один одного, створюючи пряму лінію (балкон).
Рідний дім
Хай живе наш рідний дім —
Тепло й затишно у нім.




Оцей пальчик - наш дідусь,
Оцей пальчик - баба,
Оцей пальчик - наш татусь,
Оцей пальчик - мама,
Оцей пальчик - буду я
Ось і вся моя сім'я!




Комплекс вправ дихальної гімнастики
для дітей
Вправа 1. «Де пахне?» (повороти голови)
В.П.: встати прямо, ноги ледве вужчі за ширину плечей. Обернути голову вправо – зробити голосний, короткий вдих носом з правого боку. Потім обернути голову вліво – «шмигнути» носом з лівого боку. Вдих справа – вдих зліва. Посередині голову не зупиняти, шию не напружувати, вдих не тягнути. Норма: 1 серія (32 вдих-рухи).
Вправа 2. «Вушко»
В.П.: встати прямо, ноги вужчі за ширину плечей. Злегка нахилити голову, праве вухо йде до правого плеча – голосний, короткий вдих носом. Потім злегка нахилити голову вліво, ліве вухо йде до лівого плеча – вдих. Трохи похитати головою, неначе комусь в думках говорите: «Ай-ай-ай! Як не соромно!» Дивитися потрібно перед собою. Вдихи робляться одночасно з рухами. Видих повинен відбуватися після кожного вдиху (не відкривати широко рота). Норма: 1 серія (32 вдих-рухи).
Вправа 3. «Маятник головою»
В.П.: встати прямо, ноги вужчі за ширину плечей. Опустити голову вниз ( на підлогу) – різкий, короткий вдих. Думати: «Звідки пахне гаром? Знизу? Зверху?» Видих повинен встигати «починатися» після кожного вдиху. Не затримувати і не виштовхувати видихи (вони повинні виконуватися або через рот, але непомітно, або, в крайньому випадку, – теж через ніс). Норма: 1 серія (32 вдих-рухи).
Вправа 4. «Долоньок»
В.П.: встати прямо, зігнути руки в ліктях (лікті вниз) і «показати долоні педагогу». Робити голосні, короткі, ритмічні вдихи носом і одночасно стискувати долоні в кулаки (хапальні рухи). Підряд робити 4 різких ритмічних вдиху носом (тобто «шмигнути» 4 рази). Потім руки опустити і відпочити 3-4 с – пауза. Зробити ще 4 коротких головних вдиху і знову пауза. Норма: «пошмигати» носом 8 разів по 4 вдихи.
Вправа 5. «Потяг»
В.П.: встати прямо, руки стискувати в кулаки і притиснути до живота на рівні поясу. У момент вдиху різко штовхати кулаки вниз до підлоги, як би віджимаючись від неї (плечі напружені, руки прямі, тягнуться до підлоги). Потім руки повернути в В.П. на рівень поясу. Плечі розслаблені – видих «пішов». Вище за пояс руки не піднімати. Зробити підряд вже не 4 вдих-рухи, а 8. Потім відпочинок 3-4 с і знову 8 вдих-рухів. Норма: 4 серії по 8 вдих-рухів.
Вправа 6. «Кішка»
В.П.: встати прямо, ноги вужчі за ширину плечей (ступні ніг у вправі не повинні відриватися від підлоги). Пригадати кішку, яка підкрадається до горобця. Повторювати її рухи. Зробити необхідне присідання і одночасно поворот тулуба – різкий, короткий вдих. Потім таке ж присідання поворотом вліво і короткий, голосний вдих носом. Видихи відбуваються між вдихами самі, мимоволі. Коліна злегка згинати і розгинати. Руками робити хапальні рухи справа і зліва на рівні поясу. Спина абсолютно пряма, поворот – лише в талії. Норма: 4 рази по 8 вдих-рухів.
Вправа 7. «Обійми плечі»
В.П.: витягуватися, руки зігнуті в ліктях і підняті на рівні плечей. Кидати руки назустріч один одному повністю, як би обіймаючи себе за плечі.
І одночасно з кожними «обіймами» різко «шмигати» носом. Руки у момент «обіймів» йдуть паралельно один одному (а не навхрест), ні в якому разі їх не міняти (при цьому все одно, яка рука зверху – права або ліва); широко в сторони не розводити і не напружувати. Освоївши цю вправу, можна у момент зустрічного руху рук злегка відкидати голову назад (вдих із стелі). Норма: 4 серії по 8 вдих-рухів.
Вправа 8. «Помпа»
В.П.: встати прямо, ноги вужчі за ширину плечей, руки уздовж тулуба. Зробити легкий нахил (руками тягнутися до підлоги, але не торкатися її) і одночасно – голосний і короткий вдих носом в другій половині нахилу. Вдих повинен закінчитися разом з нахилом. Злегка підвестися (але не випрямлятися), і знову нахил і короткий, голосний вдих. Узяти в руки згорнуту газету або паличку і уявити, що ви накачуєте шину автомобіля. Нахили вперед робляться ритмічно і легко, дуже низько не нахилятися, досить «уклону» в пояс. Спина кругла, а не пряма, голова опущена. «Накачувати шину» потрібно в темпоритмі стройового кроку. Норма: 4 серії по 8 вдих-рухів.
Вправа 9. «Великий маятник»
В.П.: встати прямо, ноги вужчі за ширину плечей. Нахил вперед, руки тягнуться до підлоги – вдих. І відразу без зупинки нахил назад – руки обіймають плечі. І теж вдих. «Кланятися» вперед – відкидатися назад, вдих «з підлоги» – вдих «із стелі». Видих відбувається в проміжку між вдихами сам, не затримувати і не виштовхувати видих. Норма: 4 серії по 8 вдих-рухів.





ДЛЯ БАТЬКІВ

Виконувати дихальну гімнастику зовсім нескладно, до того ж, якщо проводити дихальну гімнастику у формі гри, то вийде подвійний ефект.
Дихальна гімнастика дуже корисна для організму дитини: вона покращує обмін кисню по всьому тілу, стимулює роботу шлунка і кишечника, серцевого м’яза. Крім того, якщо ваша дитина відрізняється гіперактивністю, то завдяки дихальній гімнастиці, вона навчиться розслаблятися, заспокоюватися. Важливо правильно підійти до самого процесу виконання вправ і результати вас вразять.
Як правильно виконувати вправи дихальної гімнастики?
Чи знаєте ви, як насправді потрібно дихати?
Вдих повинен проводитися через ніс, а видих через рот. При вдиху, стежте за тим, щоб плечі не піднімалися, важливо зберігати спокійне положення тіла. На видиху, слід довше і більш плавно видихати повітря, щоб щоки дитини не роздувалися, простежте за цим.
При правильному виконанні вправ, дихальна гімнастика приємна і приносить задоволення. І ще, якщо ви помітили, що дитина часто дихає або зблідла – припиніть вправу, так як, швидше за все, це наслідок гіпервентиляції легенів. Панікувати не варто, просто виконайте ось таку вправу разом з дитиною: складаємо ручки, як при вмиванні водичкою і занурюємо в них личко дитини, при цьому робимо глибокий вдих і видих. Повторюємо 2-3 рази і посміхаємося. Все в порядку!
Тепер перейдемо безпосередньо до самих вправ.
В залежності від віку дитини, передбачена своя система вправ дихальної гімнастики. Почнемо з дітей, у віці 2-х років.
Для діток, дворічного віку ефективними і корисними будуть ось такі вправи:
Повітряна кулькаЗапропонуйте дитині лягти на підлогу і покласти руки на животик, уявивши, що у нього замість животика – повітряна кулька. Тепер повільно надуваємо кульку, тобто животик, а після того, як мама грюкне в долоні (через 5 секунд) – кульку здуваємо. Виконувати цю вправу можна разом з малюком, повторюючи 5 разів.
Хом’ячокЦе вправа дуже подобається дітям. Адже вона проста і дуже весела. Запропонуйте малюкові зобразити хом’ячка, надувши щічки і пройтися так 10 кроків. Після чого, повернутися і ляснути себе по щічках, таки чином випустивши повітря. А потім пройти ще кілька кроків, дихаючи носом, як би винюхуючи нову їжу для наповнених щічок. Повторіть кілька разів. Сміх і веселощі – гарантовано.
Дітям у віці 3-х років пропонуємо такі вправи:
НосорігПредставляємо себе носорогом, який дихає по черзі через одну ніздрю.
Курочка
Малюк сидить на стільці з опущеними руками, потім робить швидкий вдих і піднімає ручки до пахв, долонями вгору, зображуючи крила курочки. На видиху, крильця опускаємо, повертаючи долоні вниз.
Водолаз
Запропонуйте дитині позмагатися з вами, уявивши. Що ви опускаєтеся на дно океану, як справжні водолази. Наскільки він зможе затримати дихання?
Для дітей старшого віку дихальна гімнастика стає грою, яку можна знайти скрізь. Наприклад, у кафе, де можна побулькати в склянку з соком через трубочку. Не поспішайте лаяти дитину, фахівці стверджують, що це чудова вправа для дихання. Важливо, щоб дитина при бульканні не надувала щоки, а губи тримала в одному, нерухомому положенні.
Крім цього, купіть дитині мильні бульбашки – це теж відмінна гра і тренування дихальної системи. У рухливих іграх, використовуйте звукові вправи, такі як клич індіанців (прикриваючи рот рукою, видаємо будь-які голосні звуки). Насправді, ідей для ігор з елементами вправ дихальної гімнастики – безліч. Все залежить від вашого з малюком ентузіазму та бажання.
Бажаю вам і вашій дитині, відмінного здоров’я у поєднанні з веселими іграми!

Використання дихальної гімнастики при усуненні заїкання за методикою О.М.Стрєльникової.

        Життя людини є багатогранним і значне місце у ньому займає мовлення. Саме воно виступає засобом спілкування між людьми, вираженням почуттів, думок тощо. Це, в свою чергу, дозволяє зробити висновок про те, що оволодіння культурою рідної мови та мовлення тісно пов’язане з формуванням та розвитком особистості.       Зміни в структурі особистості виникають внаслідок порушення механізму мовлення, що виражається в особливостях психофізіологічного стану та соціальній поведінці дитини.      Особливо ускладнює процес мовлення така його вада, як заїкання. Водночас, заїкання виступає самостійним чинником появи негативних характеристик у структурі особистості дитини. У молодших школярів це – найчастіше всього невпевненість у власних силах, скованість, залежність від оточуючих.      Пропонуємо унікальну методику дихальних вправ («акторську» дихальну гімнастику, розроблену педагогом-вокалістом Олександрою Миколаївною Стрєльниковою декілька десятиліть назад).       Олександра Миколаївна Стрєльникова (1912 – 1989 р. р.) – оперна співачка, театральний педагог, автор унікальної дихальної гімнастики
          Ще при житті Стрєльникової вправи, розробленої нею гімнастики ,користувалися фантастичною популярністю серед артистів.
 Достатньо було перед виступом протягом десяти хвилин подихати «за Стрєльниковою», і голос дзвенів чистіше, яскравіше, дзвінкіше. Армен Джигарханян, Маргарита Терехова, Андрій Миронов, Лариса Голубкіна та інші знамениті актори брали в О.М. Стрєльникової уроки постановки голосу. Олександра Миколаївна давала уроки вокалу і зіркам естради. У неї займалися Алла Пугачова, Софія Ротару, Лайма Вайкулє.       Розроблена нею гімнастика не тільки відновлює співакам дихання і голос, але й взагалі благотворно впливає на організм, а саме:
- відновлює порушене носове дихання;
- покращує дренажну функцію бронхів;
- усуває деякі морфологічні зміни в бронхолегеневій системі;
- сприяє розсмоктуванню запальних процесів, розправленню зморщених ділянок легеневої тканини, відновленню нормального крово та лімфопостачання, усуненню місцевих застойних явищ;
- позитивно впливає на обмінні процеси, що відіграють важливу роль у кровопостачанні, а також і легеневої тканини;
- налагоджує порушені функції серцево-судинної системи, зміцнює весь апарат кровообігу;
- виправляє різноманітні деформації грудної клітки та хребет;
- сприяє відновленню порушених у ході хвороби нервових регуляцій зі сторони центральної нервової системи;
- підвищує загальну опірність організму, його тонус, покращує нервово-психічний стан.
       Дихальна гімнастика, розроблена О.М. Стрєльниковою, сприяє також вирівнюванню процесів збудження і гальмування в корі головного мозку, посиленню рефлекторних зв’язків, позитивно впливає на функцію нервово-регуляторних механізмів, що управляють диханням.
     У дихальній гімнастиці динамічні дихальні вправи супроводжуються рухами рук, тулуба та ніг. Ці рухи завжди відповідають певним фазам дихання (вдихи часто виконуються при рухах, які стискають грудну клітку).
     
 Гімнастика допомагає організму самостійно, без допомоги ліків, справитися з різними хворобами.
Засвоюючи основний комплекс дихальної гімнастики, потрібно обов’язково дотримуватись рекомендацій, які стосуютьсядо того чи іншого захворювання. Це допоможе уникнути побічних явищ та досягти найбільшого ефекту.
ОСНОВНИЙ КОМПЛЕКС ДИХАЛЬНИХ ВПРАВ.
Вправа «Долоні» (Розминка)Вихідне положення: станьте прямо, покажіть долоні «глядачу», при чому лікті опустіть, руки далеко від тіла не відводьте.
Зробіть короткий , гучний, активний вдих носом і одночасно стискайте долоні в кулачки (хапальний рух). Руки нерухомі, стискуються тільки долоні.
Відразу після активного вдиху видих виходить вільно і легко через ніс чи через рот. В цей час. кулачки розтискаємо.
Знову «сьорбнули» носом (дзвінко, на всю кімнату) і одночасно стиснули долоні в кулачки. І знову після гучного вдиху і стискання долонею в кулаки видих відходить вільно, пальці рук розтискаємо, кисті рук на мить розтискаємо.
Не бажано розчепірювати пальці при видосі. Вони також вільно розтискаються після зжимання, як і видих, відходять вільно після кожного вдиху.
Під час виконання вправ дуже важливо навчитися не думати про видих. Активний тільки вдих, видих пасивний. Не бажано затримувати повітря в грудях та не відштовхувати його. Не заважайте організму випускати «відпрацьоване» повітря.
Зробивши 4 коротких гучних вдихи носом (і, відповідно, 4 пасивних видихи), зробіть паузу --- відпочиньте 3-5 секунд. В загальній складності необхідно виконати 24 рази по 4 коротких шумних вдихів-рухів.
Норма – 96 вдихів-рухів.
На другий чи третій день тренування ви можете зробити підряд вже не по 4 вдихи без зупинки, а по 8 чи навіть по 16 разів, а ще через декілька днів – вже по 32 вдихи-рухи без паузи.
Групуються дихальні рухи в гімнастиці Стрєльникової не по 5 чи 10, як звичайно, а суворо дотримуватись по 8. Так і говоримо: 8 дихальних рухів – одна «вісімка», 32 дихальних рухи – чотири «вісімки», 24 дихальних рухи –  чотири «вісімки». Рахувати необхідно в думці, а не вголос. Зробивши 32 вдихи-видихи, зупиніться та відпочиньте протягом 3-5 секунд (відпочивайте, якщо хочете, до 10 секунд).
Зробивши без зупинки ще 32 вдихи-видихи (рахуючи в думці з кожною «вісімкою» кутки кімнати), знову зупиніться, відпочиньте протягом 3-5 секунд.
Якщо ви переходите до нової вправи -- відкладайте сірники на кожну «тридцятку». В ідеалі кожна вправа гімнастики за Стрєльниковою повинна виконуватися в 3 підходи по 32 вдихи-рухи з паузами між підходами.
Гімнастику ви повинні виконувати двічі на день: вранці та ввечері.
Норма:
- по 4 вдихи-рухи – 24 рази;
- чи по 8 вдихів- рухів – 12 разів;
- чи по 16 вдихів-рухів– 6 разів;
- чи по 32 вдихи-рухи – 3 рази.
Вправа «Пагончики».
Вихідне положення: станьте прямо, стисніть у кулаки кисті рук притисніть до пояса. В хвилину короткого шумного вдиху носом з силою штовхайте кулаки до підлоги, ніби віджимаючись від нього чи скидаючи з рук щось.
При цьому під час штовхання кулаки розтискаються.
Плечі на мить вдиху напружуються, руки витягуються в струну (тягнуться до підлоги), пальці рук широко розчепірюються.
На видосі поверніться у вихідне положення: кисті рук знову на поясі, пальці стиснуті в кулаки – видих відходить пасивно.
Зробивши наступний шумний короткий видих, знову різко з силою притисніть кулаки до підлоги, а потім поверніться у вихідне положення --- видих відходить самостійно через ніс чи через рот.
Якщо при видиху ви випускаєте ( випускаєте, але не виштовхуєте) повітря через рот, то рот широко не відкривайте. При видиху губи злегка розтискаються ( на мить вдиху вони злегка стиснуті) – повітря відходить пасивно.
Підряд необхідно зробити 8 вдихів-рухів без зупинки. Потім відпочинок (пауза) – 3-5 секунд і знову 8 вдихів-рухів.
Норма:
- 12 разів по 8 вдихів-рухів;
- чи 6 разів по 16 вдихів-рухів;
- чи 3 рази по 32 вдихи-рухи.
Вправа «Насос»
 («накачування шини»).
Вихідне положення: станьте прямо, руки опустіть. Злегка нахиліться
вниз, до підлоги: спина кругла (а не пряма), голова опущена (дивиться вниз, в підлогу, шию не витягуйте і не напружужуйтеся, руки опустіть вниз). Зробіть короткий шумний вдих у кінцевій точці нахилу («понюхайте підлогу»).
Злегка підніміться, але не випрямляйтесь повністю – в цю хвилину пасивно відходить повітря через ніс чи через рот.

Знову нахиліться і одночасно з нахилом зробіть короткий шумний вдих.
Потім, видихаючи, злегка випростуйтеся, випускаючи повітря через ніс чи через рот.
Зробіть підряд 8 нахилів-вдихів. У загальному – 96 вдихів-рухів. Ви можете виконати і по 16 вдихів-рухів. В цьому випадку необхідні 96 вдихів-рухів розбиваються на 6 підходів з паузами між ними. В результаті виходить всі ті ж 96 дихальних рухів.
Через 2-3 дні щоденного тренування (а для деяких дітей і через більш довготривалий період часу) можна вже робити не по 16 вдихів-рухів, а по 32. Потім відпочинок --- 3-5 секунд і знову 32 вдихи-рухи без зупинки. І так 3 рази. В загальному – 96 рухів («сотня»).
Кому важко. Нехай робить без зупинки тільки 8 вдихів-рухів. Потренуйтесь так протягом 1-2 тижнів, а коли вам стане легше, можна спробувати збільшити кількість вдихів-рухів до 16, а в перспективі --- до 32 рухів. Ця вправа нагадує накачування шини, необхідно виконувати її легко, без зайвих зусиль та напруження в попереку.

Вправа «Кішка» 
(присідання з поворотом).
Вихідне положення: стате прямо, руки опустіть. Робимо легкі, пружинисті, танцювальні присідання, одночасно повертаючи тулуб то вправо, то вліво. Кисті рук на рівні пояса. При поворотах вправо та вліво з одночасним коротким шумним вдихом робимо руками хватальні рухи.
Кисті рук далеко від пояса не відводимо, щоб вас «не заносило» на поворотах. Голова повертається разом з тулубом то вправо, то вліво. Коліна злегка гнуться і випрямляються, присідання легке, пружинисте. Спина весь час пряма, ні в якому разі не горбтеся !
Повернувшись вправо, злегка присіли --- вдих. Коліна випрямились – повітря пасивно відходить при їх випрямленні. Повернулись наліво, злегка присіли, кистями рук зробили хватальні рухи --вдих. Відразу після цього коліна випрямились, повітря пішло пасивно при їх випрямленні. Вдих направо, вдих наліво.
Підряд без зупинки можна зробити 8 чи навіть 16 вдихів-рухів (орієнтуйтесь відповідно до вашого самопочуття). Потім відпочинок 3-5 секунд і знову 8 чи 16 вдихів-рухів. За 1 заняття вам необхідно зробити 96 вдихів-рухів. Це 12 разів по 8 чи 6 разів по 16 вдихів-рухів.

Немає коментарів:

Дописати коментар